Annelies Trädgård

Täppan jag är herre över!

Bron

Publicerad 2016-08-21 12:00:00 i Trädgård, Trädgårdspynt,

Ja, alltså inte TV-serien, utan ett av de uppdrag min bättre hälft utfört med bravur i sommar. Och på bara ett par dagar.

Vår tomt gränsar till ett litet skogsparti baktill. Vi har den fantastiska möjligheten att utnyttja en del mark även där för t.ex. trädgårdskompost, stenupplag, ved och lite sånt. Detta gjorde att vi, när baksidan gjordes i ordning, la en trumma och ordnade med en mindre överfart för att ta sig mellan tomten och "skogen". Vi har annars ett dike som löper längs med hela baksidan. Denna överfart tyckte jag dock inte var så där himmelens fantastiskt fin, så jag ville ha en bro där istället.

Och tadaaaaaaaaa!!!Nu finns det ju de som tycker att det kanske var lite överkurs med en bro, när vi faktiskt hade en överfart redan, men sånt lyssnar inte jag på. Förutom att det faktiskt blev superfint, så är det också betydligt lättare att rulla en skottkärra eller min kära trädgårdsvagn över en fin träbro istället för över en gupplig jordöverfart. Så det så! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annelie

Efter att ha anlagt gräsmatta på drygt 1500 kvadratmeter inser man att det finns tusen och en möjligheter när det kommer till att anlägga trädgård. Jag har noll förkunskaper, stora drömmar, är bekväm av mig och har mycket kort tålamod. Vackert och harmoniskt ska kombineras med en gigantisk studsmatta och sandlådelek. Den har börjat ta form, men hur det kommer att utvecklas står skrivet i stjärnorna. Det är bara att hänga med och se vart det tar vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela