Annelies Trädgård

Täppan jag är herre över!

Höstbetraktelser

Publicerad 2016-09-14 21:25:00 i Blommor, Bärbuskar, Trädgård,

Det står rätt stilla i trädgården just nu. Inom en snar framtid kommer sommarblommorna att städas undan då de blir allt ledsnare och nätterna blir allt kallare.

Men än hittar man guldklimpar som förgyller dagen.


Jordgubbsplantorna som jag tänkt flytta bara fortsätter att blomma, ge kart och mogna, så inte kan jag flytta dem nu! I värsta fall får jag ta dem till våren. De har verkligen gett supergoda jordgubbar och gott med skott som jag tänkt plantera i de kommande jordgubbsrören.

En vacker fjäril på en vacker blomma. Än blommar dahliorna, men snart är det dags att plocka in dem. Får se om jag lyckas hålla dem vid liv till nästa år. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annelie

Efter att ha anlagt gräsmatta på drygt 1500 kvadratmeter inser man att det finns tusen och en möjligheter när det kommer till att anlägga trädgård. Jag har noll förkunskaper, stora drömmar, är bekväm av mig och har mycket kort tålamod. Vackert och harmoniskt ska kombineras med en gigantisk studsmatta och sandlådelek. Den har börjat ta form, men hur det kommer att utvecklas står skrivet i stjärnorna. Det är bara att hänga med och se vart det tar vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela