Annelies Trädgård

Täppan jag är herre över!

Våren!

Publicerad 2017-04-06 19:06:35 i Blommor, Vår,

Efter att ha kommit över den värsta besvikelsen kring äppelträden (De är ju faktiskt inte helt döda!) så har jag istället glatt mig åt alla dessa vårtecken som börjat titta fram! 😊

I vårrabatten på solgaveln kan man se krokus, påskliljor och nåt mer som jag inte riktigt kommer ihåg. Planterade ett gäng med lökar lite huller om buller i höstas, så mysigt det är när de börjar visa upp sig!

En kaxig tulpan sticker också fram. Några till har kommit, men är betydligt mindre.

Här är vad som hänt med min lantana/eldkrona under vintern. En lång en rackare har skjutit upp. Dessvärre tror jag att den är död då den är väldigt brun och inte ser så livskraftig ut. 😕
Dock tror jag bestämt att jag måste försöka mig på den i alla fall ett år till. Den var ju så fantastiskt vacker när den blommade, vilket den gjorde hela sommaren. Och i ärlighetens namn har den med största sannolikhet inte fått tillnärmelsevis så mycket omsorg som den behövt i vinter. Och då är ju omsorgsbehovet inte ens särskilt stort.. 😎 
 
Till syvende och sist denna gång en titt på pelargonerna som mår riktigt gott i den yngstas fönster. Har inget klockrent "blomfönster" hemma för det som behövs på våren. Förstår inte hur vi tänkte där när vi ritade planlösning och sånt på huset. Hur kan man inte ta med det i beräkningarna? 😉
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annelie

Efter att ha anlagt gräsmatta på drygt 1500 kvadratmeter inser man att det finns tusen och en möjligheter när det kommer till att anlägga trädgård. Jag har noll förkunskaper, stora drömmar, är bekväm av mig och har mycket kort tålamod. Vackert och harmoniskt ska kombineras med en gigantisk studsmatta och sandlådelek. Den har börjat ta form, men hur det kommer att utvecklas står skrivet i stjärnorna. Det är bara att hänga med och se vart det tar vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela