Annelies Trädgård

Täppan jag är herre över!

Otäcka odjur!

Publicerad 2017-07-02 22:40:42 i Bärbuskar, Trädgård,

 Och den här gången syftar jag inte på rådjuren utan på de här små rackarna:

Krusbärssteklar heter de visst och hungriga är de nåt kopiöst. Just den här sitter på busken med röda krusbär och här tror jag att jag såg dem i tid för de har inte hunnit förstöra så mycket. Busken med gröna krusbär har dock inte ett endaste blad kvar. 


Nu hade den inte så många till att börja med, den verkar ha fått en tuffare start än de övriga bärbuskarna, men de som väl lyckats knoppa sig och slå ut är nu bara ynkliga små gröna stickor. 😔

Typ så här:

 Turligt nog dödar de bara årets skörd och inte hela busken och bästa skyddet är tydligen att plocka och klämma ihjäl de små 👹. Än så länge är buskarna så pass små att det faktiskt går att gå igenom dem och plocka bort alla man ser, men för varje gång jag kollar finns de nya. Det verkar dock som att de blir färre och färre. 😁


Annars har jag även grävt ner en klump med rabarber idag. De ser för bedrövliga ut, men det är ju förhoppningsvis övergående. 😊🌱

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annelie

Efter att ha anlagt gräsmatta på drygt 1500 kvadratmeter inser man att det finns tusen och en möjligheter när det kommer till att anlägga trädgård. Jag har noll förkunskaper, stora drömmar, är bekväm av mig och har mycket kort tålamod. Vackert och harmoniskt ska kombineras med en gigantisk studsmatta och sandlådelek. Den har börjat ta form, men hur det kommer att utvecklas står skrivet i stjärnorna. Det är bara att hänga med och se vart det tar vägen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela